User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

14 maj 2018

Engelsk, eventyr og ny bog på vej

Så er der endnu engang sket lidt nyt på bloggen.
Jeg skal i gang med et emne om "seasons" i min 1. klasse. Det er ikke det letteste emne at finde opgaver til, som jeg synes kan bruges. Og da jeg står og skal have vikar en af gangene, ja så måtte jeg jo selv i gang. Har lavet et kompendium med de 4 årstider, hvor der også er skrevet en lille tekst, som kan bruges som udgangspunkt til snakken om årstiderne. Filen finder du nederst på Engelsk.

Og så har jeg lavet lidt nyt til eventyr. I april delte jeg et materiale om "Prinsessen på ærten". Jeg har nu lavet et lignende materiale om "Hans og Grete", dvs. læsetekst med mulighed for at lave opgaver til. Som sidst har jeg også forsøgt mig med at lave en lidt kortere udgave af teksten. Filerne kan findes på Eventyr.

Og så lidt spændende nyt. Tilbage i marts lavede jeg et indlæg om mine nyeste læseforståelsesopgaver, som jeg har forsøgt at lave til 0.-1. klasse, dvs. forholdsvis lydret (de kan findes her). 
Da jeg var til skolemesse, talte jeg med Lasse, som står bag forlaget Vektor, hvor mine bøger udgives. Jeg kom til at nævne, at jeg overvejede at lave en "Jeg kan læse og forstå 0", og pludselig tikkede en mail ind, hvor han spurgte hvor langt jeg var. Og så måtte jeg jo i gang.
Så jeg har lige i sidste uge indsendt oplæg til bogen, som nu sendes til grafiker og tegner. Der går lige et stykke tid, før den kommer, men går alt vel forhåbentlig i løbet af sommeren. Jeg skal nok give besked her på bloggen, når det sker. Bogen har som de andre bøger læseforståelsesopgaver, men da målgruppen er slut 0.klasse/start 1. klasse, har jeg valgt at disse opgaver kun fylder omkring halvdelen af bogen. Resten af bogen er forskellige opgaver, hvor der også arbejdes med at læs og forstå på forskellig vis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar