User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

10 november 2017

Konference + lidt jul :-)

Mandag og tirsdag i denne uge deltog jeg på Skoleintra-træf i Kolding. Det er 2. gang jeg er med, og jeg er ret vild med det. Konferencen handler ikke kun om skoleintra, der afholdes nemlig også en hel del andre oplæg, f.eks. med inspiration til arbejdet med IT. I år hørte jeg bl.a. Rikke Falkenberg og Thomas Dreisig komme med et oplæg om, at vi skal arbejde langt mere multimodalt i undervisningen, da vi på denne måde bedre kan tilgodese de elever vi har, som kan være udfordret på f.eks. den traditionelle historieskrivning. Jeg er ret enig med dem, og kan anbefale alle lærere og pædagoger at tage et kig på Book Creator, som er et genialt program uanset fag og alderstrin. Jeg har lavet en lille video til mine kollegaer om Book Creator, I er velkommen til at kigge med HER. Jeg går og pønser lidt på nogle ideer ift. bl.a. Book Creator - får jeg dem udført, så skal jeg nok jer opdateret! ;-)

Tiden flyver og det varer ikke længe inden vi går ind i julemåneden. Øverst på fanen jul findes en julekalender som jeg lavede for et par år siden. Jeg har kigget den igennem og skiftet de videoer ud, som ikke kunne afspilles, så den burde nu være opdateret til at kunne bruges denne jul. 
Under den 8/11-16 findes den 'jule-pakke-kalender', som jeg delte med jer sidste år. Lige under denne markeret med rød skrift har jeg lagt et link til den originale fil, da flere har spurgt efter muligheden for at redigere i den. Jeg havde tænkt jeg ville ændre, men det er ikke sådan lige til, da december måned jo af gode grunde falder en smule anderledes end sidste år. Så nu får I adgang til filen, så kan I selv lave en kopi og tilrette den jeres klasse. Måske får jeg skrevet en, som jeg vil bruge i min 1. klasse i år, i så fald kommer den selvfølgelig også ud på bloggen.

Og så blot til sidst info om en enkelt fil som er blevet lagt herind. Det er ikke min fil, men derimod Lisette, som har lavet et super fint bogstavhjul til brug i 0. klasse. Find filen nederst på Lisettes fane.



2 kommentarer:

  1. Hejsa.
    Jeg forstår ikke helt dette ark, men dine ting plejer jo at være gode og gennemtænkte ;)
    Vil du forklare?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirstine
      Det er ikke mit ark, men Lisettes (hendes ting er nu også gode og gennemtænkte :) ).
      Bogstavhjul; brug en clips og en blyant. Blyanten sættes i clipsen midt i cirklen. Sæt clipsen i gang med at spinne rundt på hjulet.
      Lander clipsen på en stor elefant skrives det store bogstav - lander clipsen på en lille elefant skrives det lille bogstav.
      Giver det mere mening?
      Mvh. Susanne

      Slet