User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

22 oktober 2017

Lidt til eventyr

De kommende uger skal vi på min årgang arbejde med eventyr. Vi har dog lige et forløb fra før ferien, vi skal have afsluttet først - tiden løber fra mig indimellem!! 
Vores plan er at bruge forløbet, som findes på Gyldendals fagportal til indskolingen. Det ser ret fint ud. Derudover har vi fundet lidt forskelligt i facebookgruppen "For os der underviser i indskolingen", som vi måske også vil bruge/støtte os til undervejs. Og så håber vi at få lavet en foldebog eller to undervejs - skal nok smide billeder ud af disse, når vi kommer dertil! 

Men, jeg kunne også godt tænke mig at lave nogle opgaver med dem, hvor vi kommer omkring forskellige ord, som vi kan have en samtale om. Og underligt nok begynder min hjerne åbenbart at arbejde et par dage før en ferie er forbi - vel og mærke, når jeg skal til at sove!! De sidste par dage har jeg derfor haft en ide til et materiale, så nu måtte jeg hellere få det ud gennem fingrene! 

På bloggen her har jeg et par forskellige "Vi lærer ord" materialer. Har derfor taget udgangspunkt i et af disse og tilpasset det til mine tanker om eventyr ord. Hvor meget eller hvor lidt af filen man vil anvende er op til en selv, jeg vil dog anbefale, at man læser mine tanker igennem først, som er at finde på de første par sider i filen. Du finder den på fanen "Eventyr".


Ingen kommentarer:

Send en kommentar