User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

27 august 2017

Endnu en uge er gået!

Da jeg i fredags gennemgik dagens program med min klasse, og vi nåede til at snakke om, hvilken dag det var i dag, og hvilken dag det så var i morgen, tog jeg mig selv i at tænke, at jeg jo lige synes jeg havde snakket med dem om deres weekend. Denne uge er simpelthen fløjet af sted!
Tirsdag havde vi forældremøde på hele årgangen. Vi startede fælles, hvorefter vi fortsat i klasserne. Jeg synes altid jeg har alt for meget på hjertet, måske især til det første møde i 1. klasse, men der er bare så mange ting at fortælle. Jeg startede også med på forhånd at undskylde for alle de mange ting, jeg skulle fortælle ;-)

Torsdag var jeg på WebIT17, som afholdes af Skoletube. Ved I ikke hvad skoletube er, kan jeg anbefale jer at kigge forbi skoletube.dk og skoletubeguide.dk. Skoletube er en samling af forskellige programmer, som man har adgang til, hvis man har abonnement på skoletube. På skoletubeguide kan man finde vejledninger til alle programmerne (de fineste videovejledninger der er lige til at gå til), samt forskellige inspirationsforløb til de forskellige programmer. Jeg er VILD med skoletube, og har et mål om, at jeg gerne vil få mine kollegaer til at bruge det endnu mere. Indenfor det seneste år har de fået to suveræne programmer ind i deres programpakke - Explain Everything og WeVideo, og bare dem alene er nok til at jeg tænker, at alle burde have adgang til skoletube. Dagen var en super spændende dag, det er 3. gang jeg er med og bliver hvert år lige inspireret. Jeg kommer til at lave et indlæg senere, om nogle af de ting, som jeg hørte om i torsdags - især en side de er ved at lave omkring copyright på f.eks. billeder, som jeg tænker alle burde kigge på!!

Tilbage til 1. klasse. Sidste fredag da vi havde makkerlæsning med vores bøger fra mapperne (som jeg tidligere har lavet et indlæg om), fik jeg slet ikke brugt tid nok på det - man skal lige ind i det hele igen. Så i fredags havde jeg sørget for, at vi startede med makkerlæsningen. Inden vi gik i gang havde jeg lavet en planche som jeg gennemgik (og efterfølgende blev den hængt op på væggen), så eleverne ved, hvordan man læser makkerlæsning - for det er ikke en selvfølge, at man ved det. Planchen har jeg lagt ind på fanen "Lidt af hvert". Derudover havde jeg også lavet makkerparrene og efter hvert par skrevet, hvor de skulle sidde og læse henne. Begge dele gav ro, idet alle nu vidste hvad de skulle, hvordan de gjorde det, hvem de skulle gøre det med og hvor - så alle par forsvandt ud til deres steder og gik i gang med opgaven. Glæder mig allerede til på fredag, hvor vi skal gøre det igen!
I morgen venter endnu en ny uge, så må vi se, hvad den bringer!
Kig på fanen "Lidt af hvert" under 27/8-17.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar