User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

27 juli 2017

Nye materialer

Op til ferien og i løbet af den sidste uges tid, har jeg fået lavet lidt nyt til bloggen. Jeg vil her forsøge med en oversigt over de forskellige ting, og hvor de kan findes henne.

Nyt på fanen "Lidt af hvert":
- en fil der hander om de 8/9 h'er: kom sig af en lærer der efterlyste noget på facebook og jeg forsøgte mig med et par muligheder
- et navneskilt der formes til en trekant på bordet - også efter et indlæg på facebook. Filen er i word-format, så man selv kan indskrive elevnavne
- farverne til ophæng i klassen - jeg har så mange ting, som jeg gerne vil have hængt op kommende skoleår, så tænkte jeg ville se, om jeg ikke kunne få farverne på én side (der er forskellige udgaver i filen)
- desuden vores seddel om læselektie, men det lavede jeg vist et indlæg om lige op til ferien

Nyt på fanen "Ordarbejde": 
- 2 filer med fokus på forlyd og udlyd - eleverne skal skrive tegningers forlyd/udlyd nedenfor og får derved lavet nye ord. En fil som jeg er ret spændt på selv at afprøve! (Den ene fil er også placeret på 0. klasse.)

Nyt på fanen "Litteraturarbejde":
- et forsøg på at introducere litteratur snak i børnehøjde, bl.a. med rollelæsninings dyr (som også kan bruges alene) - mød f.eks. ord ormen og problem pindsvinet :-)

Kan ses på fanen ordarbejde

Kan ses på fanen litteraturarbejde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar