User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

25 juni 2017

Planlægning og sommerferie

Tænk sig, at der nu er gået endnu et skoleår! Jeg ved ikke helt hvorfor, men de sidste par år synes jeg skoleårene er fløjet forbi. Jeg fik sendt min 3. klasse godt på vej til sommerferie, og er glad for jeg trods alt kan kigge forbi dem efter ferien og hilse på - de er altså virkelig nogle dejlige unger! 
Efter ferien venter som bekendt en ny 1. klasse, og nu skal jeg så i gang med at planlægge og gøre klar. Nogle ting bliver ordnet i løbet af de næste par dage, andre ting må vente til efter ferien. Som I måske ved arbejder jeg i Aalborg, hvor der i næste uge er DGI landsstævne. Det betyder at alle skolerne skal bruges til indkvartering, så vi har pakket alt ned i kasser i klasserne - pyha hvor har man altså meget, når man sådan pakker væk! Det betyder også, at det nye klasseværelse først bliver gjort klar efter ferien, når vi igen kan pakke ud.
Men derfor er det jo en del ting, man godt kan begynde at planlægge...der skal f.eks. laves årsplaner. Som I ved har vi lavet årsplan til dansk, så mangler jeg at lave en årsplan til engelsk. Jeg følger rigtig meget de digitale platforme vi har til rådighed, da vi ikke bruger bogsystem i de små klasser. Og det passer mig fint - så kan jeg supplere med youtube og andre opgaver fundet på nettet, når jeg falder over noget.
Jeg skal også have gjort nye piktogrammer klar. Op til sommerferien sidste år lavede jeg en hel del, som I kan finde her på bloggen på fanen "Lidt af hvert", og disse skal jeg have printet og lamineret til min kommende klasse. Har også planer om at kopiere dem ned i størrelse, da jeg har et par elever, der skal have deres eget dagsprogram på bordet. Jeg skal også have lagt planer for, hvordan jeg vil gribe undervisningen an de første uger - om det bliver nu eller efter ferien jeg gør det, det må tiden viste...Og så alle de ting, jeg lige nu slet ikke kan overskue at komme i tanke om - men jeg skal nok nå det! ;-)

Jeg har ikke fået lavet så mange nye materialer til bloggen det sidste års tid, måske jeg får inspiration til at lave nyt og smide ud her. Heldigvis kan det meste af det der findes her bruges igen og igen, så der skulle være rigeligt at tage af :D
Jeg har gang i et projekt sammen med Lisette Jørgensen og en norsk lærer og blogger - det skal jeg nok vende tilbage til, når engang der er mere nyt på den front. Men det er ret spændende, kan jeg hilse og sige - det synes Lisette og jeg i hvert fald!

Rigtig god sommerferie til jer alle - jeg håber, at I får ladet batterierne godt op, så I er klar til et nyt skoleår. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar