User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

11 juni 2017

Årsplan 1. årgang

Den anden dag mødtes jeg med mine to skønne kollegaer for at lave årsplan til næste år, hvor vi skal have 1. klasse igen. Vi har efterhånden gjort det nogle gange, og kender hinanden rigtig godt, så det gik som en leg :-)
Vi har mange ideer og forslag til, hvad vi skal arbejde med, og jeg er ret sikker på, at vi som sædvanlig vil alt for meget - og så har vi endda på forhånd skåret en del fra. Måske andre kan blive inspireret ved at se vores ideer. Vi bruger minuddannelse, så jeg kan ikke lægge en fil ud med vores årsplan, men jeg vil forsøge at gengive den her i store træk.

Uge 32: Mig selv - lave en præsentation, hvor eleverne skriver om sig selv, så andre faglærere lærer dem at kende.
Uge 33-34: Venskab - forløb fra Gyldendal (findes under temaer)
Uge 35-38: Rim og remser - forløb fra Gyldendal
Uge 39-40: Hvad er sprog? - forløb fra Gyldendal
Uge 41: Trivselsuge
Uge 42-48: Eventyr - forløb fra Gyldendal
Uge 49-51: Lille juleengel - forløb fra Clio
Uge 2-26: Pelle Pamfilius og Molly Morgenfrues store eventyr
Uge 10-11: Forfatterskab Jakob Martin Strid

Derudover har vi planer om at arbejde med månedens billedbog:
September: Verdens uartigste dreng
Oktober: Anton og tingenes sjæl
November: Lillebror
December: En julehistorie og så alligevel ik'
Januar: De grimme børn
Februar: Åben for nye bøger :-)
Marts: Axel elsker biler
April: Min mormors gebis
Maj: Babyen der ikke ville ud
Juni: Lille frø

Udover ovenstående er der selvfølgelig alt det 'almindelige', dvs. arbejde med ugens ord, fokus på bogstaver i starten af skoleåret (og at skrive dem korrekt), skrivning (skrive små tekster), og meget mere!
Vi har også planer om at starte op med ugeskema fra uge 35. Vi har brugt ugeskema gennem nogle år, og vi er ret vilde med det. 
Nu er vores årsplan i hvert fald lavet, så må vi lave detailplanlægning af hvert forløb når vi nærmer os ;-) 

2 kommentarer:

  1. Hej Susanne
    Er det muligt at se en årsplan til 2. klasse i dansk.
    Synes dit arbejde er meget inspirerende.

    Mvh Lene Jensen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Undskyld mit sene svar, din besked røg lige ud af hovedet igen.
      Du kan se vores årsplan fra sidste år her: https://docs.google.com/document/d/13Fb2jZtLPAsvd5GckO-XqQMHd3VchEQOYK0nfn9SdW0/edit?usp=sharing
      Mvh. Susanne

      Slet