User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

23 marts 2017

Garmanns sommer

Vores 3. årgang arbejder lige nu med Garmanns sommer af Stian Hole, og jeg har forsøgt mig med at samle et forløb. Hvis man googler Garmanns sommer kommer der et par forskellige forløb og vejledninger frem, bl.a. et af Kenneth Jacobsen Boye, der kan ses her (linket virker ikke længere og har ikke kunne finde materialet andre steder). Jeg har tidligere brugt Kenneths forløb, og det kan anbefales - der kan også uden tvivl anes inspiration i mit forløb fra hans opgaver (mariehønen er fra Kenneths forløb, men det er så fin en ide, at den næsten skal med). Men jeg har dog forsøgt mig med, at lave lidt noget andet, så mit forløb består af både rollelæsning, arbejde med padlet og et QR-løb. Måske kan I bruge det, måske kan I blive inspireret til at lave et lignende forløb med en anden bog. Jeg deler her linket til mappen "Garmanns sommer" og i denne findes alt hvad du skal bruge. Mangler måske fortsat at lave en enkelt opgave som nogle af mine elever har efterlyst, men nu må vi se, om jeg får den lavet... Håber ideerne kan bruges!
Link til mappe - klik HER.


6 kommentarer:

  1. Hej Susanne. Hvor finder jeg QR løbet til Garmanns sommer?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa! Du har ikke skrevet noget navn, men jeg tror, at det måske er dig, som har kommenteret andetsteds, at du nu har fundet dem? De er i hvert fald i mappen :-) Ellers så skriv igen - evt. til ideertilindskolingen@gmail.com.

      Slet
    2. Ja det er det. Mange tak for hjælpen og beklager ulejligheden. Det er et super fint forløb. Mvh Lisbeth

      Slet
    3. Hej Lisbeth
      Det skal du ikke tænke på - skriv endelig igen, hvis det er! Glad for at det kan bruges.
      Mvh. Susanne

      Slet
  2. Hej Susanne. Jeg kan ikke få dine links til forløbene omkring Garmanns sommer til at virke. Er det bare mig eller er de udløbet? :) Vh

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fruen
      Ups, jeg havde ikke tænkt på, at jeg havde linket i et indlæg - havde ellers ændret det på fanen Undervisningsforløb. Jeg har ændret linket, så det nu virker (linket til Kennets forløb er desværre ikke længere aktivt, og jeg har ikke kunne finde det andre steder).
      Tak fordi du skrev. :-)
      Vh Susanne

      Slet