User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

05 september 2016

Det er fedt!! :-)

Jeg har nævnt tidligere, at min klasse har fået chromebooks her efter sommerferien. Jeg har glædet mig så meget til at afprøve dette og se, hvad vi kan finde ud af at bruge den til i undervisningen. Nu er der gået et par uger, og jeg kan kun sige, at jeg er SÅ begejstret!! Ungerne elsker det, og jeg elsker at vi kan få lov til at afprøve nye ting. Min klasse (eller faktisk hele 3. årgang) har fået chromebook med touch-skærm, og det er altså genialt - så glad for, at vi valgte det! I sidste uge snusede vi til Explain Everything (som også findes til ipad og windows), og i dag har vi så prøvet at være på padlet - alle skriver på en gang. Det kræver selvfølgelig en snak om brugen af de forskellige ting. I dag var der f.eks. et par drenge som oplevede, at jeg lige lukkede skærmen på deres chromebook, fordi de ikke var ordentlig omkring brugen. Det ved min klasse godt er en konsekvens, hvis de ikke arbejder ordentligt. Når vi har brugt ipad, og nogle ikke har kunne finde ud af det, ja så har jeg taget ipad'en - det har en ret god effekt! ;-) 
Jeg glæder mig til at afprøve endnu flere ting og få stablet nogle gode forløb på benene, hvor vi bruger de forskellige muligheder på f.eks. skoletube.dk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar