User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

27 juli 2016

Kun en lille uge til opstart...

Om præcis en uge starter jeg på arbejde. Det er lidt vildt at tænke på, at ferien efterhånden synger på sidste vers... Jeg har nydt den og har i den grad fået slappet af og læst nogle bøger - indtil videre er det blevet til 7 stk, men der skulle gerne komme et par stykker mere på listen inden børnene starter i skole; jeg har jo et væddemål med ungerne! ;-)

Der er også kommet en smule nyt på bloggen. 
På fanen Skrivning er der lavet en fil med "Hvis du..." spørgsmål som kan bruges både skriftligt og mundtligt.
På fanen Skriveark er der lavet et par ark mere med de små skrivehistorier, dem hvor der er et par enkelte ord til hjælp.
0. klasse er opdateret med nogle simple vokalark efter ønske fra en kollega ude i landet :-)
Ordarbejde er også opdateret med en enkelt fil, som jeg også vil have afprøvet i min kommende 3. klasse.
Jette Bendix har sendt en fil om Gummi-Tarzan - den kan findes på hendes fane.
Og så er der lavet et par filer til fanen Lidt af hvert - bl.a. nogle opgavekort og plancher der kan bruges, hvis man som jer får chromebooks til eleverne næste år. Dem glæder jeg mig til at få afprøvet!! Her kan I se et lille kig, så sus ind på fanen og find filen og se, om det er noget du kan bruge!


Da vi som nævnt får chromebooks, kunne jeg godt tænke mig, at mine elever også skal prøve at lytte til historier indimellem, og jeg har derfor lavet lyttilhistorier.blogspot.dk. Her ligger der enkelte længere lydbøger fundet på youtube, samt nogle små korte eventyr/fabler, som man måske også kan bruge på alle mulige andre tidspunkter! Kig endelig forbi og giv linket til dine elever.

Håber alle nyder det sidste af ferien og har fået batterierne ladet godt op, og dermed klar til endnu et nyt skoleår!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar