User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

26 marts 2016

Ordkort med sætninger

Jeg har lavet ordkort med de 120 ord, hvor der er koblet en sætning til hvert ord, så ordet også læses i en kontekst. De er placeret på fanen ordarbejde og læsning. Min ide er at printe dem i sæt af 10 (derfor et ikon i hjørnerne), og så bruge dem som værksted i klassen, hvor man træner dels de 120 ord dels læsning.

Derudover er jeg blevet færdig med arbejdsark til "Vi lærer flere ord", hvor der er fokus på ord fra de 120 ord til 360 ord. Der er lavet en samlet fil med ordene - den kan findes på fanen ordarbejde.

2 kommentarer:

  1. Spændende ide med sætninger- kan jeg evt. købe dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Nej, men det kunne da være jeg skulle overveje at sende dem til forlaget jeg er i snak med. Pt. arbejder jeg på at få de 355 hyppige ord ud (som også ligger på bloggen et sted), og herimellem er også de 120 ord. Men det er blot som ordkort, dvs. et ord på hvert kort. Men vil da lige overveje en ekstra gang, om jeg skulle få disse produceret - har tænkt på det!!
      Mvh. Susanne

      Slet