User-agent: Mediapartners-Google Disallow: User-agent: * Disallow: /search Allow: / Sitemap: https://indskoling.blogspot.com/sitemap.xml

06 november 2015

Lidt om læseforståelse...

Jeg har nogle elever i min 2. klasse, som jeg gerne vil have til at læse-træne lidt mere, men hvor det også er nødvendigt at være opmærksom på forståelsen. Jeg har også en oplevelse af, at de nogle gange kan synes, at det er hårdt at læse 15 minutter hver dag, og at de kører død i det. Jeg har derfor netop lavet 8 nye sider om læseforståelse med en lille læsetekst, 3 spørgsmål og en lille skriveopgave. Disse samt nogle af de andre opgaver til læseforståelse jeg tidligere har lavet, vil jeg prøve at samle i en mappe til disse elever og så bliver mappen en 'lektie' derhjemme, hvor de skal arbejde med - 1-2 sider hver dag, forhåbentlig en smule mere overskueligt og til at se en ende på. 
Jeg overvejer lige pt, om jeg skal tilføje nogle af Ann-Berits opgaver om "Læs og lær"...tænker lidt at lave en mappe med forskellige blandede opgaver med mine og hendes opgaver. Det må komme an på en prøve :-)

Den nye fil med læseforståelse er lagt på fanen læseforståelse. Ann-Berits hjemmeside kan ses her - klik på læs og lær under nyt i højre side.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar